Inicio Estudiantes Com ser pilot?
España   Catalunia

Com ser pilot?

Una professió en auge

Segons l'informe «Pronòstic de passatgers a 20 anys» de l'Associació Internacional del Transport Aeri (IATA, per les seves sigles en anglès), el 2036 viatjaran 7.800 milions de passatgers aeris, gairebé el doble respecte dels 4.000 milions que van volar el 2017. Per això, i tal com afirma la companyia Boeing, d'aquí a 2034 es crearan més de 1.167.000 llocs de treball en aerolínies; d'entre ells, 635.000 seran pilots comercials.

D'aquí a 2036 es necessitaran 635.000 pilots

No obstant això, formar part d'aquesta professió de la qual es preveu un gran creixement en els propers anys no és un objectiu fàcil d'aconseguir; abans de treballar com a pilot d'avió, primer has de passar per una llarga formació.

Per superar totes les proves amb èxit, la persona interessada ha de tenir molta maduresa física i mental. A més, entre els diversos requisits per començar a formar-se, cal tenir 18 anys com a mínim i un nivell Advanced d'anglès. Així mateix, cal posseir un certificat mèdic de classe 1 i superar diferents controls psicològics i d'aptitud, entre d'altres.

Tot i que la formació no es pot iniciar fins a arribar a la majoria d'edat, els professionals no poden exercir com a pilots fins als 23 anys, i en aquest cas, hauran d'haver aconseguit les tres llicències corresponents: la llicència CPL, dissenyada per treballar com a pilot comercial; la llicència PPL, creada per treballar com a pilot privat d'avió; i la llicència ATPL, pensada per treballar com a pilot de transport de línia aèria.

Els professionals no poden començar a exercir fins als 23 anys sempre que posseeixin les tres llicències corresponents

Addicionalment, hi ha dos habilitacions que poden ser afegides a les llicències PPL o CPL: l'habilitació de vol per instruments (IFR), que permet al pilot volar sota les regles de vol instrumental, o l'habilitació multimotor (ME), que permet al pilot volar en aeronaus amb més d'un motor.

Per obtenir aquestes llicències, els candidats abans s'han d'examinar de les seves destreses, que han adquirit durant la seva formació, per això no es pot accedir als exàmens de llicències per lliure, sinó que ha de ser una acadèmia o una escola autoritzada la que presenti al candidat després d'haver-lo format.

No es pot accedir als exàmens de llicències per lliure

Hi ha dues opcions per aconseguir les llicències: de forma integrada i de forma modular.

En el cas de la carrera integrada, s'inclouen 150 hores de vol i les assignatures teòriques necessàries per poder optar a la llicència. Això sí, costa entre 58.000 i 80.000 euros depenent de l'escola, i la seva durada aproximada és de dos anys. Per contra, realitzar el curs de forma modular implica anar superant les proves necessàries per parts i acabar amb el mateix títol. A més, en anar superant trams, amb 45 hores de vol un pot obtenir la llicència de pilot privat (PPL) durant la formació, amb la qual ja pot pilotar, però no dedicar-se a la professió rebent un salari. L'avantatge d'aquesta opció és que, si al final no t'agrada la professió, ho pots deixar i almenys quedar-te amb una llicència.

A part de fer els cursos que hem esmentat més amunt en acadèmies privades, també hi ha la via universitària; això implica cursar el grau universitari de Pilot d'Aviació Comercial i Operacions Aèries, que és una carrera de quatre anys de durada i 240 crèdits ECTS. En aquest grau s'aprèn física, matemàtiques i aeronàutica, a més de formació amb simuladors de vol i pràctiques de vol reals. Amb aquesta titulació es pot treballar com a pilot comercial, director d'operacions aèries o enginyer de vol. Si després se superen unes oposicions, es pot accedir al lloc de controlador aeri o enginyer en l'AESA. No obstant això, aquesta segona opció segueix sent semblant a la primera, ja que el grau en si és una titulació privada.

La del pilot és una professió on no només es posa a prova la destresa de la persona, sinó també la mida de la seva cartera, i on a més té molta rellevància tenir molts bons contactes. De fet, es calcula que el desemborsament que una persona ha de realitzar per obtenir la llicència de pilot comercial és d'aproximadament 150.000 euros.

El desemborsament que una persona ha de realitzar per obtenir la llicència de pilot comercial és d'aproximadament 150.000 euros

No obstant això, aquesta professió és també coneguda per ser una de les més ben pagades, situació que avui s'ha vist afectada per la crisi econòmica, ja que abans el salari base d'un pilot solia rondar els 100.000 euros, mentre que ara tot just passa dels 60.000 euros, cosa que equival a uns 5.000 mensuals.

De tota manera, no hi ha cap dubte de què la professió de pilot és una de les que s'ha vist i es veurà afavorida per la tecnologia, el creixement del turisme i el trànsit de persones entre països, així com per la globalització.


Per a més informació visiteu:

https://www.bbc.com/mundo/noticias-45025521

http://www.sepla.es/es/asociados/alumno-piloto/aula-de-vuelo/quiero-ser-piloto/

Sin Comentarios

Escribe un comentario

Tu correo electrónico no se publicará