Els resultats acadèmics han millorat
durant el confinament
Un estudi constata un increment significatiu del rendiment dels estudiants universitaris durant el confinament
Investigadors del centre tecnològic Eurecat i de la Universidad Autónoma de Madrid (UAM) han estudiat els efectes del confinament per la COVID-19 en el rendiment dels estudiants universitaris, una investigació que conclou que l'esforç dels alumnes i professors durant aquest període ha portat a un increment significatiu del rendiment acadèmic, que es tradueix en millors qualificacions.
L'estudi atribueix la millora a l'esforç realitzat per part dels alumnes i dels professors durant el confinament
Segons les dades obtingudes, la millora s'ha produït de forma inequívoca a partir del confinament i correspon a un increment d'entre un punt i dos sobre deu en les notes obtingudes. El percentatge d'aprovats ha millorat un 20 %, passant del 70 al 90 %, i el nombre d'alumnes que s'han presentat a les proves també ha augmentat en un 10 %, del 85 al 95 %.
La investigació xifra la millora entre un punt i dos sobre deu en les notes obtingudes
Pel que fa a les possibles causes, la investigació assenyala la reacció positiva i responsable dels estudiants i professors davant la situació, redoblant esforços per transmetre el temari amb totes les eines al seu abast i atenent a les activitats proposades, respectivament.
El percentatge d'aprovats ha millorat un 20 %, passant del 70 al 90 %, i el nombre d'alumnes que s'han presentat a les proves també ha augmentat en un 10 %, del 85 al 95 %
En aquest sentit, la investigació posa en relleu que no hi ha influència de canvis en el temari ni en el mètode d'avaluació, que ja era telemàtic, o en l’equip docent, donat que s’han seleccionat assignatures en què tots aquests elements no s'han modificat en els tres últims anys. En aquest context, per arribar a la principal conclusió de l'estudi, els investigadors han descartat també la influència de possibles trampes en les proves d'avaluació a distància.
L'estudi s'ha dut a terme amb 458 estudiants matriculats en les assignatures d'Informàtica Aplicada i Disseny d'Instal·lacions de Tractament d'Aigua del grau d'Enginyeria Química, i Metabolisme del grau de Nutrició Humana i Dietètica.
El centre tecnològic Eurecat i la Universidad Autónoma de Madrid han dut a terme la investigació amb 458 estudiants matriculats en tres assignatures diferents
La investigació s'emmarca en el projecte europeu Adeaptive, un projecte Erasmus+ finançat per la Unió Europea i coordinat per la UAM. En el present treball han col·laborat els grups de la UAM i el centre tecnològic Eurecat, encarregat del desenvolupament de plataformes d'e-learning i anàlisi de dades.
Font:
Gabinet de premsa d'EURECAT
Sin Comentarios