Inicio Actualidad Empotech, una nova visió pedagògica de Marc Prensky
España   Catalunia

Empotech, una nova visió pedagògica de Marc Prensky

Neix a l'Edtech Congress de Barcelona

EdTech Congress Barcelona, el congrés d'innovació educativa que reuneix docents i empreses de la tecnologia educativa, organitzat per Edutech Cluster, torna a posar Barcelona com una de les ciutats capdavanteres en l'organització de congressos internacionals que transformen els paradigmes actuals.

Ponents internacionals i projectes educatius innovadors es troben amb la intenció de promoure reflexió i debat al voltant de l'ús de les tecnologies a les aules

Aquesta edició del congrés ha posat en evidència les ganes de normalitat i de compartir pràctiques que tenen els docents i els líders d'empreses tecnològiques, que han pogut contactar amb els centres educatius en un espai viu, estructurat en racons específics, pensats per fer presentacions en petits grups. Connexió, connectivitat i experiències en temps real amb solucions que faciliten la tasca docent en el dia a dia a l'aula.

«No s'ha de protegir el nen del seu entorn, cal facilitar-li entendre'l, que el conegui i hi pugui intervenir» (Marc Prensky)

Marc Prensky, fundador de Global Future Education Foundation, ha obert el torn de ponències suggerint una nova metodologia d'ensenyament que ha batejat amb el nom d'«Empotech», fruit de la unió de les paraules angleses empowerment i tech (empoderament i tecnologia), que són, segons Prensky, les claus d'un ensenyament que ha d'oferir reptes i èxits als alumnes mitjançant l'ús de les TIC. Prensky, més que un motivador, és un inspirador, una persona que aporta llum a l'acte docent, que emfatitza la necessitat de fomentar l'autoconfiança de l'alumne, a qui se li permeti experimentar, i que provi de trobar solucions a problemes reals del seu entorn. «Cal deixar-los comprometre's i oferir-los autonomia». Després de la seva ponència, un grup de professors van presentar els seus projectes de grup-aula i van compartir l'escenari amb Prensky responent preguntes de companys de professió. Una pregunta per a Marc Prensky pretenia saber com aplicar la seva metodologia en entorns menys afavorits, amb una bretxa digital més gran, la qual cosa implica tenir menys recursos tecnològics. Prensky va respondre suggerint que no cal protegir el nen del seu context, cal facilitar-li entendre'l i ajudar-lo a què el conegui i pugui intervenir-hi.

A la jornada d'avui de l'EdTech Congress Clara Sanz, secretària general de Formació Professional del Ministerio de Educación y Formación Profesional, ha realitzat una ponència dialogada amb Carlos Magro, d'Asociación Educación Abierta, on ha esmentat els tres grans reptes de la Formació Professional:

• Modificar la percepció social d'aquesta opció educativa.
• Aconseguir una Formació Professional àgil i moderna, lligada a l'empresa.
• La Formació Professional s'ha de mantenir durant tota la vida de la persona.

Clara Sanz va esmentar la importància del paper de l'orientació professional, que encara és una assignatura pendent a l'etapa de Primària. No es parla d'empreses ni de tipus de professions als nens i nenes en les etapes educatives d'edats primerenques, i això fa que arribin a l'adolescència amb manca de coneixement real de les oportunitats laborals i de les rutes acadèmiques per assolir-les.

La innovació educativa ha de proporcionar solucions i metodologies que beneficiïn el dia a dia de les persones, la tecnologia no és un fi en ell mateix, sinó que intenta ser un mitjà facilitador de processos d'aprenentatge.

Sin Comentarios

Escribe un comentario

Tu correo electrónico no se publicará