Inicio Salud y psicología Les escoles són el primer espai de detecció de problemes de salut mental
España   Catalunia

Les escoles són el primer espai de detecció de problemes de salut mental

Estan preparades?

Estudi realitzat a escoles dels EUA.

Moltes escoles s'han convertit de facto en proveïdors de salut mental per a adolescents, i la majoria no estan preparades per a la tasca. Aquests són els resultats d'un nou informe de la firma d'investigació i consultoria EAB, publicat la setmana passada a la conferència anual de l'Associació Nord-americana d'Administradors Escolars.

Els estudiants estan lluitant amb un nombre creixent de problemes de salut mental, diu l'informe d'EAB. Les taxes d'ansietat, de depressió i fins i tot de suïcidi estan augmentant entre els adolescents, independentment de la seva raça, origen ètnic o ingressos familiars.

El 35 % dels joves de 14 a 18 anys té una crisi de salut mental a l'any, la qual cosa inclou autolesions, ideació suïcida o intent de suïcidi

Mentrestant, la investigació mostra que és molt més probable que els estudiants busquin tractament per a problemes de salut mental a l'escola que en una clínica comunitària, si és que ho fan. Només la meitat dels estudiants amb una malaltia mental tractable va rebre atenció clínica, segons l'informe d'EAB, un problema tant d'estigma com de falta d'accés a l'atenció en moltes parts del país.

Aquestes xifres il·lustren la creixent demanda dels districtes escolars per afrontar aquests desafiaments. I tot i que que les escoles són un lloc lògic perquè els estudiants rebin serveis de salut mental, ja que gairebé tots els nens van a l'escola, l'informe diu que les escoles sovint no compten amb els recursos i la preparació necessaris per brindar als estudiants allò que necessiten.

Ansietat, depressió i suïcidi augmenten entre els adolescents, independentment de la seva raça o dels ingressos familiars

«En general, tenim una escassetat de professionals de salut mental en aquest país», va dir el director gerent d'EAB, Pete Talbot, en una entrevista al portal Education Week. «Les escoles han estat empeses a aquesta posició, però en realitat no compten amb recursos. En molts aspectes, és una tasca més no finançada».

Les escoles no estan identificant els estudiants amb problemes de salut mental prou aviat, diu l'informe, ni estan aprofitant les associacions amb serveis externs o reintegrant adequadament els estudiants a l'aula després d'haver tingut una llicència relacionada amb la salut mental.

A més, les escoles necessiten invertir més temps per combatre l'estigma al voltant de les malalties mentals, segons l'informe.

Les escoles necessiten invertir més temps per combatre l'estigma al voltant de les malalties mentals

La ràpida identificació del trastorn i l'inici de l'atenció són fonamentals, diu l'informe, perquè actuar només després que els estudiants hagin patit una crisi de salut mental en tota regla no és bo per a ells o per a les persones responsables de la seva educació. Respondre a una crisi és molt més aclaparador per als mestres i per al personal del districte escolar que identificar un estudiant des del principi i connectar-lo amb l'atenció i els serveis que necessita. A més, els estudiants que lluiten amb problemes de salut mental tenen problemes per mantenir l'atenció a classe, tenen més probabilitats de faltar a l'escola i també d'abandonar-la per complet.

L'informe inclou quatre recomanacions principals sobre com es poden abordar aquests problemes a les escoles:

• Fer servir opcions de tractament virtual com la telepsiquiatria per omplir els buits en àrees geogràfiques on els serveis de salut mental són escassos.

• Tenir un pla exhaustiu per reintegrar els estudiants a la vida escolar després d'una d'absència relacionada amb la salut mental.

• Crear sistemes «d'alerta primerenca» mitjançant capacitacions i associacions que ajudin el personal de l'escola a identificar els estudiants que ho necessiten.

• Realitzar campanyes contínues de conscienciació sobre la salut mental durant tot l'any.

Però és en la reintegració dels estudiants que tornen d'una estada a l'hospital psiquiàtric on Talbot veu el principal punt feble de les escoles.

Quan els estudiants tornen a l'escola, afronten molts desafiaments acadèmics i socials

«L'analogia clàssica és aquesta: un estudiant es trenca el braç i tots volen signar-li el guix i portar-li els llibres a classe, però amb un estudiant que ha estat absent per una raó de salut mental la gent pot no voler parlar-ne —va dir Talbot—. I per a ells és molt fàcil recaure».

D'un 20 % a un 30 % dels estudiants requereixen rehospitalització l'any posterior a una hospitalització inicial per un problema relacionat amb la salut mental, segons l'informe.

L'informe complet, que és la culminació de la investigació i les dades existents, així com les converses amb més de 100 administradors de centres, es pot trobar aquí: Are Districts the Nation's Adolescent Mental Health Care Providers? A Mandate to Support Seven Million Students in Crisis.

Llegir l'article original en anglès:

Schools Are the Main Source of Student Mental Health Care. Are They Ready?

By Arianna Prothero on February 13, 2020

Consulteu l'estudi complert

Font: The School Superintendent Association

Sin Comentarios

Escribe un comentario

Tu correo electrónico no se publicará