Inicio Colegios y escuelas Perquè «això» també passarà
España   Catalunia

Perquè «això» també passarà

i no pot quedar cap nen enrere

Entrevista amb Àlex Cerdà, president d'EPIC, Associació d'Escoles Privades i Independents de Catalunya.

Una entrevista tranquil·la sobre alguns aspectes educatius que han adquirit una rellevància especial per la situació de pandèmia mundial, com la relació entre l'escola pública i l'escola privada o l'empenta que han viscut els aprenentatges no presencials, cosa que ens fa plantejar formes educatives que s'anomenen «mixtes» on l'assistència al centre escolar no és l'única possibilitat de cursar l'any acadèmic.

La pandèmia ha aturat les transformacions educatives més importants del darrer segle

L'educació, potser, juntament amb el sector sanitari i el de la restauració, ha estat l'àmbit que més ràpidament ha hagut d'adaptar-se i que més ha patit les conseqüències de la situació de perill sanitari mundial. En tot just unes hores, els docents es van adaptar a impartir les seves classes des dels seus domicilis i aconseguir continuar amb els programes educatius en un entorn completament distòpic.

Les mesures de distància social i seguretat sanitària van obligar a interrompre les pràctiques educatives més innovadores que es basaven en el treball mitjançant projectes que trenquen l'estructura rígida de les aules i enderroquen murs per treballar en grups més amplis amb objectius d'aprenentatge personalitzats. En els darrers anys els centres, especialment en l'educació infantil i primària, derruïren parets i crearen nous ambients d'experimentació on desenvolupar treballs més cooperants i col·laboratius. El coronavirus va arribar per forçar-nos a tot el contrari: immobilitat, manca de contacte, distanciament social, no tocar ni experimentar, reducció de grups i impossibilitat d'interrelació entre les noves bombolles creades. Àlex Cerdà, com a director del Princess Margaret International School de Barcelona, un centre avantguardista en implantació del mètode de l'IB (International Baccalaureate), no només en els cursos de secundària sinó des del primer cicle d'infantil, ens comenta com han hagut de reajustar tots aquests canvis metodològics a les noves necessitats de seguretat sanitària des d'una visió positiva, entenent tota la situació com un repte a què enfrontar-se, la qual cosa està dins de la filosofia del mètode IB.

Acceso a la entrevista completa a Alex Cerdà en Youtube

Accés a l'entrevista completa al nostre canal de Youtube clicant a la imatge

El missatge que es pot extreure d'aquesta entrevista és una càrrega d'optimisme i una mirada a un futur proper en què aquesta situació haurà passat. Ens parla de la responsabilitat que tenim tots els adults, docents o no, de no deixar cap nen sense possibilitat d'avançar en la seva formació indistintament de la seva situació personal i de la realitat social en temps de pandèmia.

Veure l'entrevista completa

Informació d'interés: 

EPIC Escoles

Princess Margaret 

Programas IB 

Sin Comentarios

Escribe un comentario

Tu correo electrónico no se publicará