Inicio Profesores Postgraus per a professors
España   Catalunia

Postgraus per a professors

La formació contínua en els docents no és una moda

Fins fa poc l'èxit dels alumnes només depenia de les seves habilitats com a estudiants, però els reptes en l'ensenyament del segle XXI apunten a l'eficàcia del professorat i dels centres escolars com els autèntics responsables de l'èxit o del fracàs d'un alumne en la seva vida acadèmica .

Hi ha molts nous mètodes d'aprenentatge que poden condicionar l'experiència de l'alumne a classe

Aquest nou enfocament exigeix als professionals de l'ensenyament una implicació i un compromís constant durant la seva vida laboral. Així com l'alumne ha de ser agent i col·laborador del seu propi aprenentatge, els professors han d'invertir en la seva formació i desenvolupament de forma contínua. Hi ha molts nous mètodes d'aprenentatge que poden condicionar l'experiència de l'alumne a classe: neurociència, motivació, robòtica, tecnologies, comunicació… Cada dia apareixen noves exigències que s'han d'incorporar a les habilitats docents. Tots els professors que estan fent classes en l'actualitat es van formar en magisteri o en branques de la docència amb exemples d'educació del segle XX. Ningú els ha preparat per enfrontar-se a nadius digitals que entenen de comunicació digital abans d'aprendre a parlar o a escriure.

Tots els professors que estan fent classes en l'actualitat es van formar en magisteri o en branques de la docència amb exemples d'educació del segle XX

Els rols d'alumnes i docents han canviat a l'aula. Al segle passat es pretenia que els estudiants romanguessin atents i aprenguessin tot el que deia el professor sense qüestionar-ho, a hores d'ara el professor és un company més en l'aprenentatge de l'alumne, i es fomenten aptituds disruptives en què es pugui entendre la realitat des de diferents punts de vista.

La formació del professorat es considera una obligació professional en 28 sistemes educatius europeus. En la majoria dels països europeus aquesta obligació es recull en la legislació i en alguns es reflecteix en els contractes laborals dels docents o en els convenis col·lectius. A Bulgària, Eslovènia, Eslovàquia, Espanya, Lituània, Portugal i Romania la formació permanent del professorat és tant una obligació com un prerequisit per a la promoció professional i l'accés a augments salarials.

En alguns països europeus la formació és indispensable per seguir exercint la docència 

En alguns països europeus la formació és indispensable per seguir exercint la docència. En països com Àustria o Bulgària la participació en un mínim d'activitats de formació és un requisit per a romandre en la professió docent i mantenir la categoria professional.

No només es fomenta la formació del professorat per adquirir nous coneixements sinó per millorar el treball col·laboratiu amb col·legues de professió i compartir experiències i metodologies. Al cap i a la fi l'activitat de professor és solitària al davant dels alumnes, sempre està en minoria i desavantatge físic respecte a la força grupal de la classe.

Per tot això, la necessitat de postgraus per a professors és una forma reglada i reconeguda d'anar millorant en competències lectives específiques de màxima utilitat en el dia a dia del docent. La Universitat CEU Cardenal Herrera imparteix postgraus d'alt nivell amb professionals rellevants i amb evidències científiques a través de metodologia 100 % en línia com el mètode relearning.

Mes informació:

Postgraus per a professors Universitat CEU Cardenal Herrera

*Contingut patrocinat*


Comentarios

Daniela Griselda Flores, 28 de mayo de 2019 16:18:41 Hola buen día....me gustaría adquirir información soy profesora en artes plásticas. Si pudieran enviarme a mi correo. Desde ya muchas gracias. Saludos cordiales

Escribe un comentario

Tu correo electrónico no se publicará